امروز يك شنبه 31 تير 1397
Sunday, 22 July 2018
img1
كلاس هاي آموزش ويراستاري انجمن صنفي ويراستاران:در سالن اجتماعات انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان
img2
كلاس هاي آموزش ويراستاري انجمن صنفي ويراستاران:در سالن اجتماعات انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان
img3
كلاس هاي آموزش ويراستاري انجمن صنفي ويراستاران:در سالن اجتماعات انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان
img4
كلاس هاي آموزش ويراستاري انجمن صنفي ويراستاران:در سالن اجتماعات انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان
در باره ما تماس با ما دریافت ها تصویرها ناشران غیرعضو ناشران عضوانجمن صفحه اصلی

1395/08/19

نيلوفر تيموريان در گفت‌وگو با سايت خبري انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان گفت: حضور نويسندگان و مترجماني كه در نمايشگاه‌هاي كتاب مدارس حضور دارند، جذابيت بيشتري بين دانش‌آموزان ايجاد مي‌كند. مدير انتشارات ايران‌بال كه تا كنون نمايشگاه‌هاي بسياري را در حوزه كتاب كودك و نوجوان و در مدارس پايتخت برپا كرده است، خاطرنشان كرد: در سال‌هاي اخير هر سال حداقل در پنجاه مدرسه در تهران نمايشگاه كتاب برگزار كرده‌ايم. با توجه به اينكه اين نمايشگاه‌ها در جمع مخاطبان اصلي كتاب‌هاي ما برگزار مي‌شود، با استقبال خوبي هم روبه‌روست. ولي اين استقبال هر بار وقتي چشمگير است كه نويسندگان و مترجمان كتاب‌ها هم در نمايشگاهها حضور پيدا مي‌كنند. حضور پديدآورندگان و عوامل تهيه كتاب حتي از غرفه‌هاي تفريحي و كارگاه‌هاي آموزش مهارت زندگي و ... كه معمولا بين بچه‌ها پرطرفدار است هم جالب‌تر است. تيموريان دراين‌باره ادامه داد: دانش‌آموزان وقتي خالق آثاري را كه در دست دارند، از نزديك مي‌بينند، خوشحال مي‌شوند. از اين بابت هيجاني پيدا مي‌كنند و در نتيجه نماشگاه برايشان جذاب‌تر مي‌شود. اين جذابيت باعث مي‌شود تا يكديگر را به سركشي به نمايشگاه كتابي كه در مدرسه‌شان برپا شده؛ ترغيب كنند. ناشر عضو در انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان، فروش كتاب در سال‌هاي اخير را بهتر از گذشته توصيف كرد و گفت: چند سالي است كه فروش كتاب نسبت به گذشته بهتر شده كه يكي از دلايل آن مربوط به گسترش شبكه‌هاي مجازي است. خود من شخصا بيشتر كتاب‌هايي را كه براي خواندن مي‌خرم، از همين طريق تهيه مي‌كنم و خيلي از كتاب‌هاي انتشارات ايران بال را هم از همين راه به مردم معرفي كرده و به فروش مي‌رسانم. وي تبليغ بيشتر در حوزه كتاب را از راه رسانه‌ها بسيار موثر دانست و بيان كرد: با اينكه تبليغ كتاب در سال‌هاي اخير زياد بوده و باعث شده تا مردم بيش از گذشته به كتابخواني رو بياورند، ولي باز هم جاي خالي كتاب در رسانه ملي كه مستقيم با نگاه مردم سر و كار دارد، خالي است. وي دراين‌باره توضيح داد: ناشران خصوصي كه همچون ناشران دولتي توانايي تبليغ و انعكاس آثار خود را ندارند در اين‌باره بايد حمايت بيشتري شوند. برخي ناشران خصوصي ممكن است آثار بسيار افتخارآميزي را در كارنامه فرهنگي كشور ثبت كرده باشند، ولي به خاطر معرفي نشدن آنها در رسانه ملي و در سطح گسترده، نتوانسته باشند كه اين آثار را به درستي به مردم معرفي كنند. تيموريان يكي از عوامل جذاب كننده كتاب را پرداختن به مواردي دانست كه براي مخاطب اشتياق‌آور باشد و دراينباره يادآور شد: در نمايشگاه‌هايي كه براي كودكان و نوجوانان در مدارس برگزار كرده‌ايم، اين نكته را به خوبي تجربه كردم كه مخاطب وقتي با مسايلي روبه‌رو شود كه مورد نيازش ، براي آن هزينه هم مي‌كند. ما هم امسال با توجه به اين نكته هشت پوستر با موضوع حقوق ادبي كودكان طراحي كرده‌ايم كه در نمايشگاه‌هايي كه در هفته كتاب به وسيله انتشارات ايران بال برگزار مي‌كنيم، در اختيار دانش‌آموزان مي‌گذاريم.