گزارشي كوتاه از تجهيز و راه اندازي "شعبه دوم فروشگاههاي دنياي ماه پيشوني" در شهر بندرعباس

قرارداد اجاره محل فروشگاه كتاب و محصولات فرهنگي ماه پيشوني در منطقه محروم از ويترين كتاب وفرصتهاي فرهنگي يعني شهر بندرعباس در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ بسته شد.

اين محل در بازار بزرگ هرمزگان (مگامال) با وسعت ۲۰۶۰ متر مربع و در دو طبقه، مي رود كه در آينده نزديك افتتاح و به عنوان يك مركز بزرگ عرضه كتاب و محصولات فرهنگي با عرضه بيش از ۲۵ هزار عنوان كتاب، به ويژه كتاب كودك و نوجوان در استان هرمزگان و حتي در كشور متولد شود.

شركت توسعه محصولات فرهنگي و هنري دنياي ماه پيشوني كه با مشاركت قريب ۷۰ ناشر حوزه كتاب كودك و نوجوان تشكيل شده است، هدف خود را توسعه ويترين كتاب و محصولات فرهنگي به ويژه براي كودكان و نوجوانان اين مرز و بوم تعريف كرده است.

پس از عقد قرارداد بهره برداري از بخش كودك و نوجوان باغ كتاب كه حاصل شركت در يك مزايده قانوني و با انجام كليه تشريفات چنين مزايده هايي بود و راه اندازي آن در مساحتي بالغ بر ۴۰۰۰ متر مربع و عرضه تمام كتابهاي كودك و نوجوان همه ناشران كشور، هيئت مديره شركت تاسيس شعبه دوم را در شهر بندرعباس تصويب كرد.

كار طراحي داخلي و تفكيك و جانمايي بخشهاي كتاب كودك، نوجوان و بزرگسال، نوشت افزار، لوازم كمك آموزشي و سرگرمي، صنايع دستي، كافه كتاب و محل اجتماعات فرهنگي (لم كده ها) تا ارديبهشت ۹۷ نهايي و تصويب شد.

عقد قرارداد با تامين كننده هاي قفسه هاي فلزي كتابها و ساير كالاها و بخشهاي مختلف فروشگاه تا خرداد ۹۷ به نتيجه رسيد .

عمليات اجرايي و تامين زيرساختهاي برق، روشنايي، شبكه، دوربينهاي مداربسته، سازه هاي MDF و خريد رايانه ها و لوازم و تجهيزات فروشگاه از ابتداي تيرماه با جديت آغاز شده و اميدواريم در نيمه اول مهرماه كتاب و ديگر كالاها تامين و عمليات ثبت در سيستم و چيدمان آنها در دستور كار قرار گيرد.
همكاران محترم مي دانند كه تعداد كتابفروشي هاي بندر عباس بسيار محدود است و همان چند باب كتابفروشي كه وجود دارد عمدتا به عرضه كتابهاي دانشگاهي ميپردازند كه در فروشگاه ماه پيشوني عرضه نمي شوند. اين شهر به شدت از فرصت دسترسي به كتابهاي عمومي و به ويژه كودكان و نوجوانان محروم است و تاسيس چنين فروشگاهي ميتواند به فرصتي براي مردم اين شهر براي دسترسي به كتاب و محصولات فرهنگي و نيز برگزاري رويدادها و نشستهاي فرهنگي به منظور ارتقاي فرهنگ كتابخواني تبديل شود.

شركت دنياي ماه پيشوني محل فوق را از بخش خصوصي اجاره كرده و تا اين لحظه هيچ اعتباري و نه هيچ كمك بلاعوضي، نه براي اين محل و نه براي تهران و نه براي هيچ كجاي ديگر، نه
از وزارت ارشاد و نه از شبكه بانكي دريافت نكرده است. گرچه دريافت تسهيلات در چارچوب ضوابط براي هيچ فعالي در هر حوزه اي هيچ مانعي ندارد.

تمام هزينه هاي مربوط به تجهيز و تامين كالا در باغ كتاب تهران و بندر عباس و تهيه دفتر مركزي از محل سرمايه شركت كه توسط سهامداران(ناشران) تامين شده است پرداخت شده و مي شود.

هر ادعايي خلاف اين امر كذب محض است و اتهام زنندگان بايستي مدارك خود را به صنف ارائه كنند. در غير اينصورت عملي غيراخلاقي و مجرمانه مرتكب شده اند كه در برابر وجدان خود و كساني كه ناآگاهانه فريب ادعاهاي آنها را خورده اند مسئولند و ما آنها را به داوري خداوند و وجدانهاي بيدار واگذار ميكنيم.
در ادامه تصويرهايي از عمليات تجهيز فروشگاه تقديم همكاران ميشود: 👇👇👇👇👇👇