پانزدهمين همايش "چالش‌هاي امروز كتاب كودك و نوجوان"

پانزدهمين همايش با موضوع اعتياد الكترونيك كودكان از سوي انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان به صورت مجازي برگزار مي‌شود.

پيشرفت‌ها، بشر را با چالش‌هاي جديدي روبه‌رو كرده است كه يكي از آنها ورود به اعتيادي جديد و شايد خطرناك‌تر از اعتيادهاي شناخته شده قبلي باشد.

اعتياد به فضاهاي مجازي، بازي‌هاي الكترونيك اعم از آنلاين يا غيرآنلاين بخش زيادي از بدنه‌ي فعال جامعه را از مولد بودن و توسعه محروم كرده يا محروم خواهد كرد.

وقتي كه حدود بيست و نه ميليون نفر فقط كاربر بازي‌هاي رايانه‌اي در ايران وجود دارد كه لااقل در روز چهل و پنج دقيقه بازي مي‌كنند و يا براساس پيمايش‌هاي صورت گرفته شده بيشتر كاربران استفاده از اين بسترها كودكان، نوجوانان و جوانان هستند به طرزي كه فقط آمار استفاده كننده‌ها در استان تهران بيش از پنج ميليون نفر بوده است زنگ خطري در حال نواخته شدن است كه نه فقط ميزان مطالعه، جست‌وجو و خلاقيت در معرض خطر اعتياد سفيد افتاده بلكه، سلامت افراد نيز در معرض خطر است.

گفت‌وگوي آنلاين انجمن ناشران كتاب كودك و نوجوان موضوع معضل اعتياد الكترونيك را به عنوان يكي از موانع جدي كتابخواني و بهداشت رواني كودكان و نوجوانان مورد بررسي قرار خواهد داد. اين همايش طي نشستي در روز چهار‌شنبه هفتم مهر ماه از ساعت 16:30 تا 17:30 با حضور خانم دكتر فاطمه نظري؛ روان‌شناس و مشاور در حوزه‌ي اعتياد الكترونيك، به عنوان ميهمان و آقاي دكتر احمدرضا آذربايجاني؛ پژوهشگر و نويسنده به عنوان كارشناس ـ مجري برگزار مي‌شود.

علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشست را در صفحه‌ي اينستاگرام انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان به نشاني nasherane_ketabe_Kodak دنبال كنند.